GS 500 E

Modelnavnet GS500E dukkede i Suzuki-programmet i 1989. Igen blev det en firetaktsmotor der blev brugt, men denne gang var der kun to cylindre, med en 270 graders krumtap. En modvægt blev brugt i motoren ved krumtappen for at slippe af med vibrationerne, men på trods af dobbelt overliggende knastaksler har motoren kun to ventiler pr. cylinder og en beskeden effekt, den har et suverent optræk men topfarten er ikke så høj.

Men Suzuki GS500E Twin med 2 cylinder har en meget stiv ramme, Full Floater svingarm, slangebøsse karburatorer, stor skivebremse foran og letvægts hule 3-egers hjul. Kombinationen gjorde sammensætningen bedre end den der normalt findes i en pendlercykel.

Da Suzuki GS500E Twin har været en attraktiv model i 20 år, var ingen større opgraderinger blevet gjort og motorcyklen er stadig meget populær.

Den er produceret frem til 2009 som er sidste årgang af Suzuki GS500E.

I 2004 kom den nye udgave af Suzuki GS500E Twin, det er en tro kopi af den oprindelig model, den hedder Suzuki GS500F og den er udstyret med en fuldkåbe

Viser 1–9 af 41 resultater